Training Leadgeneratie met marketing automation

Big data is booming, en met het groeiend aantal toepassingen zit ook datagedreven marketing in de lift. Goed nieuws, want het betekent dat je als marketing- of salesprofessional geen beslissingen meer hoeft te nemen op basis van gevoel - je hebt tenslotte keiharde data tot je beschikking. Bovendien kun je een groot deel van je activiteiten automatiseren, waardoor je in minder tijd meer leads verzilvert. In de training Leadgeneratie met marketing automation leer je hoe je een voorspelbaar en duurzaam leadmanagementproces inricht. Zodat je voortaan klanten aantrekt die nu nog op je 'wishlist' staan.

TIP: Boek deze training met extra voordeel als onderdeel van een opleiding.

Bekijk opleidingen

Wat is marketing automation?

Hoe beter je boodschap aansluit bij de interesses van je doelgroep, hoe eerder je ze overtuigt. Op dat uitgangspunt is marketing automation gebaseerd. Slimme softwareprogramma's verzamelen gegevens over het gedrag en de voorkeuren van prospects en klanten, om ze vervolgens relevante content aan te bieden. Op basis van 'als... dan'-triggers beslist het systeem wie welke blogs, cases, video's of infographics te zien krijgt. Zo is iemand die je prijslijst heeft gedownload rijper voor commerciële content dan een bezoeker die net een eerste blog heeft gelezen. Met marketing automation kun je gericht 'targetten', zonder dat je hier bakken tijd en geld aan kwijt bent.

Wat kun je na het volgen van de Training Leadgeneratie met marketing automation

  • Je kunt buyer persona's (klantprofielen) opstellen
  • Je weet met welke content je bezoekers met een bepaald klantprofiel aantrekt
  • Je weet welke gegevens interessant zijn, hoe je ze verzamelt en waar je ze terugvindt
  • Je hebt een businesscase waarmee je kunt laten zien wat de ROI van marketing automation is
  • Je weet welke marketing automation- en CRM-systemen er zijn, en welke voor- en nadelen ze hebben
  • Je kunt meteen je pipeline managen met inzichten in jouw leads

Wie is de trainer?

Docent Eva van der Meer gelooft in de kracht van samenwerking, ook als het om leadgeneratie gaat. Met haar eigen onderneming Relevant voor je Klant brengt ze marketing en sales bij elkaar, zodat beide disciplines betere resultaten boeken en er geen leads verloren gaan. 'Smarketing', heet dat. Marketing automation speelt hierbij een sleutelrol. De trainingen van Eva zijn energiek, interactief en inhoudelijk. Ze trapt liever geen open deuren in, maar laat je ontdekken hoe je het maximale uit leadgeneratie kan halen.

Eva van der Meer

Programma van de training Leadgeneratie met marketing automation

Dag 1

College 1

  • De filosofie van inbound marketing en 'smarketing': de combi van sales en marketing
  • De buyer journey: wat is het, waarom is het belangrijk, hoe stel ik er één op?
  • Eigen buyer persona's opstellen en passende content bedenken

College 2

  • Welke data is belangrijk, en hoe kom je eraan? Theorie, tips en tools.
  • Van data naar customer journey met lead scoring
  • Marketing automation in de praktijk: hoe stel je een workflow op?

 

Dag 2

College 3

  • 'Smarketing' in de praktijk: hoe verenig je sales en marketing?
  • Hoe verander je leads in klanten? De sales funnel en pipeline management.
  • Jouw ideale leadproces: stappen en planning

College 4

  • De rol van Customer Relationship Management (CRM) binnen marketing automation
  • Marketing automation tools: HubSpot en andere die je waarschijnlijk nog niet kent
  • De ROI van marketing automation: jouw business case

Voor wie is de training Leadgeneratie met marketing automation bedoeld?

De training is bedoeld voor iedereen die ervaring heeft met marketing en klaar is voor een volgende stap. Denk aan:

  • ondernemers
  • (ZZP) marketing consultants
  • sales managers
  • data-/CRM-specialisten

Hoe bereid ik me voor?

Neem je eigen laptop mee naar de training. Voor de eerste dag hoef je niets voor te bereiden. Ook hoef je van tevoren geen lesmateriaal aan te schaffen, want dat ontvang je tijdens de training. Wel krijg je tussen de eerste en tweede trainingsdag een praktijkopdracht mee.

Voorbeelden

Cursusdata

Amsterdam
Rotterdam
Utrecht
6
mei
Ma 6 mei & ma 13 mei 2019 Introductieactie: 2e persoon gratis Ma  6, ma 13 mei
Utrecht
975,-
Neem optie
21
aug
Wo 21 aug & wo 28 aug 2019 Introductieactie: 2e persoon gratis Wo 21, wo 28 aug
Utrecht
975,-
Neem optie
24
okt
Do 24 okt & do 31 okt 2019 Nu met 15% Early Bird korting Do 24, do 31 okt
Utrecht
Nu met 15% Early Bird korting
829,-
Neem optie
7
jan
Di 7 jan & di 14 jan 2020 Nu met 15% Early Bird korting Di  7, di 14 jan
Utrecht
Nu met 15% Early Bird korting
829,-
Neem optie
11
mrt
Wo 11 mrt & wo 18 mrt 2020 Nu met 15% Early Bird korting Wo 11, wo 18 mrt
Utrecht
Nu met 15% Early Bird korting
829,-
Neem optie
20
mei
Wo 20 mei & wo 27 mei 2020 Nu met 15% Early Bird korting Wo 20, wo 27 mei
Utrecht
Nu met 15% Early Bird korting
829,-
Neem optie
10
jul
Vr 10 jul & vr 17 jul 2020 Nu met 15% Early Bird korting Vr 10, vr 17 jul
Utrecht
Nu met 15% Early Bird korting
829,-
Neem optie

Opleidingsvoordeel

TIP: Boek deze training met extra voordeel als onderdeel van een opleiding.

Online strateeg

Ontdek verrassende manieren om je online merk te laten groeien en ga aan de slag als online strateeg.

€600,- voordeel

Bekijk opleiding

Op de hoogte blijven van aanbiedingen en vaknieuws?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Waarom Competence Factory?

Praktijkgerichte trainingen

Je leert het snelst door te doen. Daarom geven we geen hoorcolleges, maar zetten we je aan het werk. Aan de hand van prikkelende opdrachten en praktijkcases doe je inzichten op die je direct kunt toepassen. Ook krijg je de ruimte om je eigen vragen te stellen. Zo ga je gegarandeerd naar huis met kennis waar je echt iets aan hebt.

Inspirerende locatie

Uit welke richting je ook komt, onze trainingslocatie is makkelijk te bereiken. We zitten pal naast Utrecht Centraal, met om de hoek een parkeergarage. De trainingsruimtes zijn licht, kleurrijk en voorzien van handige faciliteiten - zoals whitewalls voor een brainstorm. Zo stimuleren we concentratie, creativiteit en samenwerking.

Voor elk budget

We willen dat iedereen goede trainingen kan volgen. Niet alleen de marketeer bij een grote corporatie, maar ook freelancers, ondernemers en non-profit professionals. Daarom hanteren we dynamische prijzen. Boek je slim (heel vroeg, of juist last minute), dan betaal je voor onze trainingen de laagste prijs in de markt.

CF-community

Volg je een training, dan ben je automatisch lid van de CF-community. Daarmee krijg je toegang tot mooie evenementen, zoals gratis inspiratiesessies en een jaarlijkse trip naar het Google-hoofdkantoor in Dublin. Ook krijg je 50% korting op alle In a Day-events, zoals Growth hacking in a day en Design thinking in a day.