Training Leadgeneratie met marketing automation

Big data is booming, en met het groeiend aantal toepassingen zit ook datagedreven marketing in de lift. Goed nieuws, want het betekent dat je als marketing- of salesprofessional geen beslissingen meer hoeft te nemen op basis van gevoel - je hebt tenslotte keiharde data tot je beschikking. Bovendien kun je een groot deel van je activiteiten automatiseren, waardoor je in minder tijd meer leads verzilvert. In de training Leadgeneratie met marketing automation leer je hoe je een voorspelbaar en duurzaam leadmanagementproces inricht. Zodat je voortaan klanten aantrekt die nu nog op je 'wishlist' staan.

Wat is marketing automation?

Hoe beter je boodschap aansluit bij de interesses van je doelgroep, hoe eerder je ze overtuigt. Op dat uitgangspunt is marketing automation gebaseerd. Slimme softwareprogramma's verzamelen gegevens over het gedrag en de voorkeuren van prospects en klanten, om ze vervolgens relevante content aan te bieden. Op basis van 'als... dan'-triggers beslist het systeem wie welke blogs, cases, video's of infographics te zien krijgt. Zo is iemand die je prijslijst heeft gedownload rijper voor commerciële content dan een bezoeker die net een eerste blog heeft gelezen. Met marketing automation kun je gericht 'targetten', zonder dat je hier bakken tijd en geld aan kwijt bent.

Wat kun je na het volgen van de Training Leadgeneratie met marketing automation

  • Je kunt buyer persona's (klantprofielen) opstellen
  • Je weet met welke content je bezoekers met een bepaald klantprofiel aantrekt
  • Je weet welke gegevens interessant zijn, hoe je ze verzamelt en waar je ze terugvindt
  • Je hebt een businesscase waarmee je kunt laten zien wat de ROI van marketing automation is
  • Je weet welke marketing automation- en CRM-systemen er zijn, en welke voor- en nadelen ze hebben
  • Je kunt meteen je pipeline managen met inzichten in jouw leads

Wie is de trainer?

Docent Eva van der Meer gelooft in de kracht van samenwerking, ook als het om leadgeneratie gaat. Met haar eigen onderneming Relevant voor je Klant brengt ze marketing en sales bij elkaar, zodat beide disciplines betere resultaten boeken en er geen leads verloren gaan. 'Smarketing', heet dat. Marketing automation speelt hierbij een sleutelrol. De trainingen van Eva zijn energiek, interactief en inhoudelijk. Ze trapt liever geen open deuren in, maar laat je ontdekken hoe je het maximale uit leadgeneratie kan halen.

Eva van der Meer

Programma van de training Leadgeneratie met marketing automation

Dag 1

College 1

  • De filosofie van inbound marketing en 'smarketing': de combi van sales en marketing
  • De buyer journey: wat is het, waarom is het belangrijk, hoe stel ik er één op?
  • Eigen buyer persona's opstellen en passende content bedenken

College 2

  • Welke data is belangrijk, en hoe kom je eraan? Theorie, tips en tools.
  • Van data naar customer journey met lead scoring
  • Marketing automation in de praktijk: hoe stel je een workflow op?

Dag 2

College 3

  • 'Smarketing' in de praktijk: hoe verenig je sales en marketing?
  • Hoe verander je leads in klanten? De sales funnel en pipeline management.
  • Jouw ideale leadproces: stappen en planning

College 4

  • De rol van Customer Relationship Management (CRM) binnen marketing automation
  • Marketing automation tools: HubSpot en andere die je waarschijnlijk nog niet kent
  • De ROI van marketing automation: jouw business case

Voor wie is de training Leadgeneratie met marketing automation bedoeld?

De training is bedoeld voor iedereen die ervaring heeft met marketing en klaar is voor een volgende stap. Denk aan:

  • ondernemers
  • (ZZP) marketing consultants
  • sales managers
  • data-/CRM-specialisten

Hoe bereid ik me voor?

Neem je eigen laptop mee naar de training. Voor de eerste dag hoef je niets voor te bereiden. Ook hoef je van tevoren geen lesmateriaal aan te schaffen, want dat ontvang je tijdens de training. Wel krijg je tussen de eerste en tweede trainingsdag een praktijkopdracht mee.

Voorbeelden

TIP: Boek deze training met extra voordeel als onderdeel van een opleiding.

Bekijk opleidingen

Cursusdata

Amsterdam
Rotterdam
Utrecht
24
okt
Do 24 okt & do 31 okt 2019 Van 10.00 tot 16.30 Do 24, do 31 okt
Van 10.00 tot 16.30
Utrecht
1.125,-
Neem optie
7
jan
Di 7 jan & di 14 jan 2020 Van 10.00 tot 16.30 Di  7, di 14 jan
Van 10.00 tot 16.30
Utrecht
1.125,-
Neem optie
11
mrt
Wo 11 mrt & wo 18 mrt 2020 Van 10.00 tot 16.30 Wo 11, wo 18 mrt
Van 10.00 tot 16.30
Utrecht
1.125,-
Neem optie
1
mei
Vr 1 mei & vr 8 mei 2020 Van 10.00 tot 16.30 Vr  1, vr  8 mei
Van 10.00 tot 16.30
Utrecht
1.125,-
Neem optie
10
jul
Vr 10 jul & vr 17 jul 2020 Van 10.00 tot 16.30 Vr 10, vr 17 jul
Van 10.00 tot 16.30
Utrecht
1.125,-
Neem optie
2
sep
Wo 2 sep & wo 9 sep 2020 Van 10.00 tot 16.30 Wo  2, wo  9 sep
Van 10.00 tot 16.30
Utrecht
1.125,-
Neem optie
2
nov
Ma 2 nov & ma 9 nov 2020 Van 10.00 tot 16.30 Ma  2, ma  9 nov
Van 10.00 tot 16.30
Utrecht
1.125,-
Neem optie
6
jan
Wo 6 jan & wo 13 jan 2021 Van 10.00 tot 16.30 Wo  6, wo 13 jan
Van 10.00 tot 16.30
Utrecht
1.125,-
Neem optie
5
mrt
Vr 5 mrt & vr 12 mrt 2021 Van 10.00 tot 16.30 Vr  5, vr 12 mrt
Van 10.00 tot 16.30
Utrecht
1.125,-
Neem optie

Opleidingsvoordeel

TIP: Boek deze training met extra voordeel als onderdeel van een opleiding.

Online strateeg

Ontdek verrassende manieren om je online merk te laten groeien en ga aan de slag als online strateeg.

€606,- voordeel

Bekijk opleiding

Op de hoogte blijven van nieuwe trainingen en events?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Misschien vind je deze artikelen interessant

20 augustusus 2019 | Noor Trommelen

Alle kennis compleet voor de stap naar ondernemerschap

Maak kennis met Daan Boekhoorn, founder van Converseon: een onlinemarketingbureau gevestigd in Weesp. Zelfstandig ondernemer …

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.