Competence Factory geeft al twintig jaar cursussen. En ieder jaar weer vindt er een klanttevredenheidsonderzoek plaats onder de cursisten. De uitslag van het onderzoek wordt door ons geëvalueerd. In 2009 was de gemiddelde score van alle 25 docenten een 8.3. Eenzelfde score gaven de cursisten aan het niveau van de cursussen en leergangen.
Gekeken is naar onder meer de locaties waar de cursussen worden gehouden en naar de organisatie. Ook deze resultaten waren positief. Dat CF op meerdere locaties cursussen organiseert wordt als een voordeel gezien. De gekozen locaties zijn altijd goed bereikbaar met de auto en/of het openbaar vervoer. Het telefonisch contact voorafgaande aan de cursus en het vervolgtraject worden als prettig ervaren. De cursisten spraken van een duidelijk CF-gevoel.
Dat er zelfs aan hotelboekingen wordt gedacht wordt sympathiek en behulpzaam genoemd. Wie een cursus bij Competence Factory volgt spaart punten voor een volgende training. Deze spaarpunten komen op het persoonlijk conto van de cursist te staan. Bij het veranderen van werkgever kan de cursist dus gewoon weer met korting een training volgen. Dit kortingssysteem is voor veel cursisten ook een reden om bij CF een cursus te boeken. Een ander pluspunt van CF is volgens de cursisten het hybride computerpark. Cursisten kunnen dus altijd trainen op het platform van hun keuze. Uit het onderzoek bleek verder dat de cursisten er terecht blind op vertrouwen dat er goede docenten ‘voor de klas' staan. Dat de keus voor CF is gemaakt, komt vaak door mond tot mond reclame