Het Cranberry verhaal

Wie op Terschelling komt, koopt cranberries. Cranberries zijn zure besjes uit Noord-Amerika. Een teleurgestelde strandjutter, Pieter-Sipkes Cupido, liet een aangespoeld vat met die dingen in de duinen achter. Sindsdien groeien ze ook op het Waddeneiland. Zo gaat het verhaal.

De kracht van verhalen

Er is geen spat bewijs voor, maar het verhaal van het vat met bessen voegt waarde toe aan een product dat anders lastig zou verkopen. Verhalen hebben nog veel meer krachtige eigenschappen. Ze verbinden groepen mensen en brengen normen en waarden over. Ze worden gemakkelijk onthouden en gedeeld. Denk maar aan sprookjes.

Cranberry_bog

Storytelling is hot

Verhalen zijn helemaal terug van weggeweest, zeker bij marketeers, reclamemakers en andere communicatieprofessionals. Iedereen heeft het over storytelling. Hoe komt dat?

Corporate storytelling en fanverhalen

Dat komt omdat verhalen het zo goed doen in onze digitale cultuur. Bedrijven en organisaties ontdekken steeds meer de mogelijkheden van internet voor het vertellen van verhalen. Dat loopt van corporate storytelling met video tot aan het ophalen van verhalen bij fans van je merk, zoals Nutella in 2014 deed met #NUTELLASTORIES.

Hoe werkt story telling?

Maar hoe dat je dat, een verhaal vertellen via internet? Welke kansen bieden social media en andere online platforms om je doelgroep met verhalen te bereiken en te boeien? Hoe kun je de klant centraal stellen en zelf zijn of haar verhaal laten vertellen? Kom erachter tijdens de tweedaagse cursus Online Story Telling die ik voor Competence Factory verzorg.

Met een beetje geluk ga je weer in sprookjes geloven...

Op de hoogte blijven van aanbiedingen en vaknieuws?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Waarom Competence Factory?

Inspirerende, centraal gelegen locaties

Trainingslocaties van Competence Factory liggen altijd lekker centraal; in hartje Amsterdam en pal naast station Utrecht Centraal. De ruimtes stimuleren concentratie, creativiteit en samenwerking. We willen ook graag dat je je thuis voelt, en hebben ze daarom kleurrijk ingericht en mooi verlicht. In onze ruimtes vind je bovendien grote white walls voor brainstorms.

Trainingen voor ieder budget

We willen dat iederéén goede trainingen kan volgen. Niet alleen de marketeer bij een grote corporate met een flink opleidingsbudget, maar ook de freelance ontwerper, de zelfstandig adviseur, de ondernemer en de non-profit professional. Daarom hanteren we dynamische prijzen. Wanneer je slim (heel vroeg, of juist last minute) boekt, betaal je voor onze trainingen de laagste prijs in de markt.

Bekijk onze aanbiedingen

CF community

Wanneer je een training bijwoont, ben je automatisch lid van de CF community. We organiseren mooie evenementen voor onze leden, waaronder gratis inspiratiesessies en een jaarlijkse reis naar het Google hoofdkantoor. Ook krijgen CF communityleden 50% korting op de 'In a Day' events, waaronder Growth Hacking in a day en Design Thinking in a day.

Ga naar de events