Content is king zo luidt het gezegde. Daar moet je dus in investeren. In de praktijk komt daar meestal weinig van terecht en wordt er vooral op content van anderen geleund.

4 verschillende rollen

Of dit handig is hangt vooral af van de positie die je wilt innemen in de ogen van je doelgroep.

We onderscheiden daarbij de volgende rollen:

· Faciliterende partij: Levert het platform waarop anderen bouwen.
· Curator: Aggregeert, scheidt kaf van koren en herpubliceert.
· Volger: Bespreekt trends en items van andere auteurs.
· Opinieleider: Toonaangevende meningen en inzichten.

[caption id="attachment_19182" align="alignnone" width="600"]Content voor Facebook Facebook gebruiken om te inspireren[/caption]

Toonaangevend met andermans content?

Wil je toonaangevend zijn in je vakgebied, dan moet je bereid zijn het werk te doen wat daarvoor nodig is door regelmatig kwalitatieve content te produceren. Natuurlijk is er niets mis mee om een goed idee van een ander (of nieuwsfeit) als inspiratie te laten dienen voor je eigen content, mits je het naar je eigen hand zet en de waarde van het idee vertaalt naar de belevingswereld van de (potentiele) klant.

[caption id="attachment_19180" align="alignnone" width="600"]Facebook content maken Facebook content maken is soms verrassend simpel[/caption]

Juist die vertaalslag voegt iets toe aan het idee of nieuws dat je gelezen hebt en je bezoekers zullen dat zien. Breng jezelf geen inzichten, meningen en ideeën in, dan kun je weinig verwachten van de content die je plaatst.

Tips voor inspiratie:

• Lijstjes doen het altijd goed (10 meest gemaakte fouten op…)
• Maak eens een How-to (Zonder vieze handen uw frituurpan schoonmaken)
• Een nieuwsfeit koppelen aan je eigen diensten (Benzine weer duurder? Onze fietsen niet)
• Inhakers (songfestival, WK/EK voetbal etc.)

Schrijf je snel in voor de training Facebook content maken:

Op de hoogte blijven van aanbiedingen en vaknieuws?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Waarom Competence Factory?

Inspirerende, centraal gelegen locaties

Trainingslocaties van Competence Factory liggen altijd lekker centraal; in hartje Amsterdam en pal naast station Utrecht Centraal. De ruimtes stimuleren concentratie, creativiteit en samenwerking. We willen ook graag dat je je thuis voelt, en hebben ze daarom kleurrijk ingericht en mooi verlicht. In onze ruimtes vind je bovendien grote white walls voor brainstorms.

Trainingen voor ieder budget

We willen dat iederéén goede trainingen kan volgen. Niet alleen de marketeer bij een grote corporate met een flink opleidingsbudget, maar ook de freelance ontwerper, de zelfstandig adviseur, de ondernemer en de non-profit professional. Daarom hanteren we dynamische prijzen. Wanneer je slim (heel vroeg, of juist last minute) boekt, betaal je voor onze trainingen de laagste prijs in de markt.

Bekijk onze aanbiedingen

CF community

Wanneer je een training bijwoont, ben je automatisch lid van de CF community. We organiseren mooie evenementen voor onze leden, waaronder gratis inspiratiesessies en een jaarlijkse reis naar het Google hoofdkantoor. Ook krijgen CF communityleden 50% korting op de 'In a Day' events, waaronder Growth Hacking in a day en Design Thinking in a day.

Ga naar de events